خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

روز داروساز مبارک

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ

دیروز 5 شهریور مصادف بود با روز داروساز. اینکه روزهایی داشته باشیم تا از برخی اقشار جامعه تشکر کنیم، خیلی خوبه. این روزها میتونه بهانه بسیار خوبی برای بررسی مشکلات و مسائل این اقشار هم باشه. با توجه به اینکه موضوع این وبلاگ در مورد دارو و داروخونه هست، داروسازهای زیادی خواننده این وبلاگ هستند. این داروسازهای محترم گاهی شده که از طرز بیان من دلخور شدن و این دلخوری رو توی نظراتی که دادن بیان کردن. توی این پست دوست دارم کمی در مورد این سوی تفاهمها صحبت کنم و از داروسازهای عزیز حلالیت بطلبم. و درضمن دوست دارم به نمایندگی از نسخه پیچها چند کلمه‌ای باهاشون درد و دل کنم...

من یه نسخه پیچم، توی داروخونه کار میکنم و فعلا زندگیم رو از این راه میگذرونم. در این مدتی که توی داروخونه‌های مختلف کار میکردم با داروسازهای زیادی سروکار داشتم و هم خوبی ازشون دیدم و هم بدی. اون وقتهایی که ازشون ناراحت بودم ازشون انتقاد کردم و گفتم که این کارشون اصلا درست نبوده. بعضی وقتها هم داروسازهایی که خواننده وبلاگ ما هستند، از حرفهام ناراحت شدن و توی نظرات بد و بیراه به من گفتن. که این حرفت درست نبوده و اینطور که میگی نیست. تا اونجایی که من به خاطر دارم توی هیچ پستی من داروسازها رو جمع نبستم و اگه هم حرفی زدم فقط در مورد اون داروساز خاص بوده که کارفرمای من بوده. توی بعضی از نظرات هم که دوستان نسخه پیچ خواستن بگن که اینها همشون سر و ته یه کرباسن و همشون اینطور هستند، شدیدا باهاشون مخالفت کردم و گفتم که نباید اینطور فکر کرد و توی هر قشری هم بد داریم و هم خوب. حالا به شانس ما اون بدش خورده دلیل نمیشه که همه بد باشن. به هر حال اگه حرفی بوده که باعث ناراحتی کسی شده ازشون میخوام که منو ببخشن و حلالم کنم. به نظر من داروسازها یکی از اقشار بسیار زحمتکش جامعه هستند که برای سلامت جامعه زحمت میکشن. و اما درد و دلهام با شمای داروساز: 

- داروساز محترم درسته که داروخونه داری یه کار اقتصادی هست و شما هم از این راه کسب درآمد میکنید و قاعدتا باید به سود بیشتر و درآمد بالاتر فکر کنید ولی همیشه این یادتون باشه شما مسئول سلامت مردم هستید و اولیت اول داروخونه باید تحویل درست دارو به مریض باشه. مریضی که به شما اعتماد کرده و داره داروهاش رو از شما میگیره. اون نه از تاریخ مصرف داروها خبر داره، نه از روش محاسبه قیمت اطلاعی داره. نه میدونه این دارو رو باید چطوری بخوره. خیلیهاشون حتی نمیتونن داروی ایرانی و خارجی رو تشخیص بدن. از اعتمادشون سوی استفاده نکنید.

- داروساز عزیز نسخه پیچ ها جزء اقشار مظلوم و آسیب پذیر جامعه هستند. با اونها طوری رفتار کنید که احساس امنیت کنن. با اونها مهربون باشید و با احترام باهاشون رفتار کنید. بیمه هاشون رو مرتب و کامل پرداخت کنید. بهشون بیشتر از اونی که فکر میکنید حقشون هست بدید. باور کنید چند برابر این پول با جدیت کار نسخه پیچها بهتون برمیگرده. بهشون سخت نگیرید.


۹۴/۰۶/۰۶

نظرات  (۱۳)

سلام، وبلاگتون قشنگ بود. منم مثل شما ارشد دارم. منم گذرم به یه داروخونه افتاد. اقای دکتر ادعای خدایی میکرد. یکی رو استخدام کرد که بهش یادبده گویا دعواشون شده بود.بعدش دکتردرباره اش میگفت گنده تر از دهنش حرف میزد.  میگفت ما داروسازها معتقدیم نسخه پیچ دزد است مگر اینکه خلافش ثابت شود. من کار در داروخانه رادوست دارم. منتهی پول ندارم که دارو بخونم. با نسخه پیچم که رفتار درستی ندارند. اگه اون اقای دکتر خوب بود از جون و دل براش کار میکردم. اما حیف که پول باعث شده فکر کنه خیلی خیلی بالاتر از بقیه اس.منم خیلی زحمت کشیدم همین چیزا نمیزاره که برم داروخونه کارکنم. همین الان یه داروخانه اگهی زده برای همین امدم سرچ کردم ببینم کسی راضیه یا نه دیدم نه. ممنون

پاسخ:
انشااله خدا همه رو به راه راست هدایت کنه. موفق باشید.
دوست عزیز . متاسفانه پوا تنها چیزی هست که معلوم میکنه شخصیت ادمها رو ....
متاسفانه جامعه ما واسه تحصیلات و شعور طرف ارزش قائل نمی شند. اون جناب دارو سازی که از بالا داره نگاه میکنه .بیاد ببینم اون فردی که دکتری تخصصیی میخونه و 8 سال تو دانشگاهها تز میده و جون میکنه کجا. و اون دکتر عمومی که 7 سال میخونه بعد هم تشخیص یک حساسیت و یک زکام رو از هم نمیده دیگه چی باید گفت.
قشر پزشکی ما زیادی از خودشون متشکرند متاسفانه
پاسخ:
متاسفانه همونطور که میفرمائید توی جامعه ما پول و در کل مادیات ارزش بالایی پیدا کرده و میتونه بسیاری از معادلات رو به هم بزنه. البته مسئله کم سوادی دانشگاهی‌های ما معضلی هست که مختص رشته‌های پزشکی نیست و گریبانگیر بسیاری از رشته‌ها شده. البته این مشکل هم برمیگرده به همون مورد اول یعنی قدرت پول. الان هر کسی که پول داشته باشه به راحتی میتونه هر رشته‌ای که دلش میخواد تحصیل کنه و مدرک بگیره. توی جامعه ما هم از قدیم الایام رشته‌های پزشکی ارزش خاصی داشتند خیلی از این افراد دوست دارند توی رشته‌های پزشکی مدرک بگیرند. هم کلاسش بیشتر هست و هم زودتر و البته راحتتر دکتر میشن و دکتر صداشون میکنن. 
چرا روز معلم بهتون تبریک بگیم ؟
خبری شده استخدام شدید؟
پاسخ:
نه استخدام نشدم. ولی دوست داشتم معلم بودم نه نسخه پیچ. حداقل اینطوری یه روز داشتم که بهم تبریک بگن. شاد باشید.
چشمام درد میکنه عزیزم ولی بعدا میخونم سر میزنم بهت :)
پاسخ:
چشمهاتون بی بلا. منتظرتون هستیم.
۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۷ ح م کامران نیرومند
خدا قوت، شما واقعا سرباز خط مقدمی، ای ولله
پاسخ:
سپاس از شما دوست عزیز. خدا یارتان.
۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۰ سیامک آزرم صوفیانی
سلام,ممنون از این که اومده بودین وبلاگم، اگه موافق تبادل لینک بودین بیاین وبلاگم و خبر بدین
پاسخ:
ممنون از لطفتون دوست عزیز.
برای اون شخصی که نوشته یه نفر با کارشناسی ارشد به اندازه  دکتر داروساز درس خونده باید بگم که سخت در اشتباهی.بهتره اطلاعات کاملی از واحد های درسی دکترای داروسازی و تعدادشون داشته باشید و بعد اظهار نظر کنید.متاسفم ازین طرز تفکرتون.12 سال تجربه کاری به من ثابت کرده که کسی حد خودشو تو این مملکت نمیشناسه.تکنسین دارویی و دکتر داروساز جایگاه متفاوتی دارن.مثل منشی پزشک و پزشک .اگه هر کس جایگاه و وظایف خودشو میدونست انقدر اوضاع بهم ریخته نبود.متاسفم برای امثال شما.
پاسخ:
با نوشتن این پست دوست داشتم دوباره داروسازهای عزیز با وبلاگ ما آشتی کنن و اینجا جایی بشه برای تبادل نظر آزادانه بین نسخه پیچ‌ها و داروسازها. دوست داشتم توی نظرات این پست داروسازها بیان و از مشکلات و سختی‌های شغلشون بگن. دوست عزیز داروساز من، از اونجایی که معتقدم شخصیت آدمها به تعداد ترمهای گذرونده توی دانشگاه رابطه‌ای نداره اصلا دوست ندارم در مورد تعداد واحدها و ترمهای داروسازی و رشته‌های غیر پزشکی بحث کنم. همینطور که همیشه گفتم هر کسی در هر جایگاهی که باشه شخصیتی داره. نسخه‌پیچ‌ها هم شخصیتی دارن که باید مورد احترام باشن. نسخه پیچ منشی شما نیست. نسخه پیچ پادوی داروخونه یا شاگرد داروخونه‌چی نیست. نسخه پیچی یه شغل کاملا تخصصی و پیچیده است که نیاز به دقت خیلی بالایی داره. من خودم رو نماینده نسخه پیچها نمیدونم که بخوام از حقوق اونها دفاع کنم. چرا که نه قدرت این کار رو دارم و نه موقعیتش رو. این وبلاگ جایی هست برای نوشتن خاطرات و گاهی دلتنگیهای کسی که روزگار نسخه پیچش کرده. یا علی...
روزشون مبارک...
ای کاش واقعا بدونن همونقدر که اونا تلاش کردن و درس خوندن شما هم به نوبه خودتون تحصیلات دارین که قطعا در جای خودش خیلی باارزش ه...
موفق باشید...
پاسخ:
به نظر من هر کسی برای خودش شخصیتی داره که باید بهش احترام گذاشت. یادمون باشه موقعیتی که الان داریم مدیون خیلیها هستیم. مبادا که خدا رو فراموش کنیم.
روزتون مبارک
به امید موفقیت
پاسخ:
مبارک صاحبش باشه. ما که روز ندارم. 
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۲ ✿✿ یاشل ✿✿
روزتون با چند روز تاخیر مبارک
بلاخره روز شمام هست چون یه ور این شغلو گرفتین و زحمت میکشین
کلا کارفرماهای عزیز کمی بیشتر هوای کارمنداتونو داشته باشید


پاسخ:
انشاله همه کسانی که یه قدرتی دستشون هست هوای زیر دستهاشون رو داشته باشن. 
سلام
جانا سخن از زبان ما میگویی...
به شانس شما هر چی بد بوده به طورتون خورده ان شاا... که این یکی خوبه باشه
-(... داروساز عزیز نسخه پیچ ها جزء اقشار مظلوم و آسیب پذیر جامعه هستند. با اونها طوری رفتار کنید که احساس امنیت کنن. با اونها مهربون باشید و با احترام باهاشون رفتار کنید. بیمه هاشون رو مرتب و کامل پرداخت کنید. بهشون بیشتر از اونی که فکر میکنید حقشون هست بدید. باور کنید چند برابر این پول با جدیت کار نسخه پیچها بهتون برمیگرده. بهشون سخت نگیرید. ...)
چیزی که به جایی نمیرسد هیچوقت
پاسخ:
امیدوارم نسخه پیچها هم یه روزی برای خودشون داشته باشن که توی این روز بتونن از مشکلاتشون بگن. شاید کسی به فکرشون بیوفته...
داروساز عزیز یه نفر با کارشناسی ارشد دقیقا به تعداد سالهای درس خوندن شما درس خونده پس نگاه بالا به پایینت رو متوقف کن
پاسخ:
الان شرایط طوری هست که فقط پول هست که مشخص میکنه کی باید از بالاتر نگاه کنه و کی از پایین نه تحصیلات ارزشی داره و نه شخصیت و نه ایمان.

با تاخیر روزتون مبارک.شما هم به نوعی جزئی از این قشر به حساب میاین :)
انشالله روزیتون بیشتر.دلتون خوشتر.زندگیتون با نشاطتر بشه :)
پاسخ:
خیلی ممنون ولی ترجیح میدم توی روز معلم بهم تبریک بگن. شاد باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">